אסיפת הורים ראשונה בביה"ס המכיל

אסיפת הורים ראשונה בביה"ס המכיל

נציגי העירייה, עמותת "אינקלו", ומנהלת בית הספר, ערכו מפגש עם הורי הילדים שנרשמו לכיתה א' ויחלו לימודיהם במכיל כבר בספטמבר הקרוב.

במסגרת ההיערכות לפתיחת בית ספר מכיל בחדרה כבר בשנת הלימודים תשע"ט, נערכה אסיפת הורים ראשונה עם הורי התלמידים העולים לכיתה א'.

המפגש נועד להיכרות עם מנהלת בית הספר חני קרשטינו, אשר הציגה בפני ההורים את דרכה החינוכית ואת הסיבות שהובילו אותה לבחור בבית הספר המכיל. בנוסף דנו במפגש  על הציפיות מבית הספר, מרחבים לימודים, תכנים ועוד.

ההורים יצאו מהמפגש עם לו"ז לשבוע האחרון של אוגוסט, כחלק מהמוכנות של הילדים, שאלונים אישיים שעל ההורים והילדים למלא וטפסים להצטרפות למערך ההיסעים לבית הספר שיהיה על-אזורי.

יצוין כי כי בית הספר המכיל בחדרה הוא מוכר ורשמי של משרד החינוך, ופועל בשיתוף פעולה עם עמותת "אינקלו" המובילה הקמת רשת בתי ספר מכילים (Inclusive Schools) ועם עיריית חדרה.

במפגש עם ההורים השתתפו גם צוות "אינקלו" ומנהלת המחלקה לחינוך יסודי בעיריית חדרה שלי הרוש, והיו קשובים לשאלות ההורים.

בית הספר המכיל הינו אחד מארבעה בתי ספר מכילים חלוציים בישראל. בתי הספר יציעו מענה אישי ומותאם לכל ילד, כיתות קטנות של עד 27 תלמידים, כוח הוראה מוגבר הנתמך על-ידי צוות נרחב ומגוון, שיטות למידה חדשניות ואת ההזדמנות לגלות את הערך שבמגוון ואת המיוחד שבכל אדם. בבית הספר ילמדו ביחד תלמידים עם ובלי צרכים מיוחדים, בקהילה שתשאף לנוע אל מעבר להגדרות המקובלות, ולפתח בקרב כל לומד את היכולת לחלום ולהביא את עצמו לידי ביטוי.

בבתי ספר מכילים רואים בכל ילד ובכל אדם ישות ייחודית, המורכבת מיכולות, תחומי עניין, חלומות, צרכים ועוד. חינוך מכיל רואה את הייחוד בכל תלמיד, ומכיר במאפייניו הייחודיים לשם קידום הצלחתו הפדגוגית והחברתית, תוך הגעה למצוינות אישית באמצעות ניווט תהליכי למידתו להתפתחות והתקדמות מתמדת.

בעיריית חדרה נערכים לבניית בית ספר חדש, ועד להשלמת ההליך יפעל בית הספר באופן זמני כשנתיים במתחם בית ספר עירון לשעבר. לצורך הפעלתו החל משנת הלימודים תשע"ט משקיעה עיריית חדרה כמיליון שקל בשיפוץ המבנה והתאמתו לצרכיו הייחודיים של בית הספר.

את בית הספר תנהל חני קרשטינו, אשת חינוך ומנתחת התנהגות, בעלת ותק של 18 שנה במערכת החינוך בתפקידים שונים: מחנכת, מדריכה, מרצה במכללות להכשרת עובדי הוראה ובפסגות, מתוכם 9 שנים בניהול. יזמית ומקימת פרויקטים ייחודיים במערכת החינוך, ביניהם מייסדת ומקימה בית ספר הרים לתלמידי ASD בגבעת עדה, הקמת מרכז הכשרה לתעסוקה בשיתוף עם גופים שונים, ופרויקטים רבים נוספים.

בהתאם לרוח בית הספר גורסת קרשטינו כי, לכל תלמיד יש לתת במה, נראות ואהבה, כי רק כך ניתן לכבוש כל יעד ואתגר, לאפשר קידום אישי ולהגיע למצוינות אישית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה