איפה מקבלים תשובות לשאלות על קטרקט?

איפה מקבלים תשובות לשאלות על קטרקט?

אלפי אנשים בישראל כבר עברו ניתוח קטרקט ועוד רבים יעברו אותו השנה. מטבע הדברים, מי שלוקים במחלה ובוודאי אלו שאמורים לעבור ניתוח מתלבטים ורוצים לקבל מענה לשאלותיהם. לקבלת תשובות קראו את הכתבה הבאה.

כמה מילים על קטרקט

קטרקט היא התפתחות של עכירות בעדשת העין לאורך זמן. כאשר העדשה נעשית עכורה האור שמגיע אל העין לא עובר דרכה בצורה חלקה וכך פחות מגיע לרשתית. המשמעות היא שאיכות הראיה נפגמת והדבר מוביל בין היתר לצורך תדיר יותר להחליף משקפיים. למעשה, אם הקטרקט לא היה מטופל הוא היה ממשיך להתגבר ולהתפשט על העדשה, עד שנוצר עיוורון מוחלט. למרבה הצער, במדינות בלתי מפותחות הדבר אכן קורה מפני שלא קיימת זמינות של הטיפולים הדרושים.

הטיפול האפקטיבי היחיד למחלת הקטרקט הוא ניתוח שבו מוציאים את העדשה הטבעית והעכורה, ובמקומה משתילים עדשה מלאכותית. מדובר בהליך קצר ופשוט יחסית המאופיין בשיעור נמוך מאוד של סיבוכים, ומצד שני בשביעות רצון גדולה. במהלכו ניתן להשתיל עדשות המספקות מענה לטווחי ראיה קצרים או רחוקים, כך שהמטופל ימשיך להזדקק לפחות למשקפי ראייה לאחד מטווחים אלו. כמו כן, ישנן עדשות מיוחדות המכונות "פרימיום" שבהן מתקבל מענה לרחוק, לקרוב ולטווחי ביניים, וכך הן מפחיתות מאוד ולפעמים אפילו מייתרות לגמרי את הצורך במשקפיים. יחד עם זאת, יש לזכור כי אין זו המטרה העיקרית של הניתוח.

חששות, דאגות ושאלות לפני הניתוח

מטבע הדברים, מחלת קטרקט ובוודאי הניתוח מעוררים חששות רבים, שכן חוש הראייה שלנו הוא החשוב והיקר לנו מכל. כך לדוגמא, יש הלוקים בקטרקט ומתלבטים אם הגיע הזמן להיכנס לניתוח, או שאפשר לדחות אותו לזמן מה. כמו כן, יש החוששים מפני השימוש בלייזר ובמכשיר הפאקו במהלך הניתוח, מההרדמה, מסיבוכים אפשריים, מכאבים וכדומה. אמנם את התשובות ניתן לרוב לקבל מהמכון שבו עומדים לעבור את הניתוח, אך הדבר לא תמיד אפשרי בזמינות גבוהה.

לכן, אחת האפשרויות היא להיכנס אל פורום קטרקט באחד מהפורטלים הרפואיים המובילים באינטרנט. מדובר בפורטלים המנוהלים על ידי מומחים מובילים בתחומם, בעלי ניסיון רב בביצוע ניתוחי קטרקט במגוון מקרים ומצבים של העין. מומלץ להיכנס ולקרוא תחילה שאלות של גולשים אחרים ותשובות שניתנו להם, שיכולות להניח את הדעת לגבי נושאים המעסיקים אתכם. וכמובן, כדאי לשאול את הרופאים אודות הנושא שמעניין אתכם, בין אם מדובר בתוצאות של בדיקות, התלבטות לגבי בחירת עדשה רגילה או פרימיום, נטילת או הפסקת תרופות לפני הניתוח, ומהלך ההחלמה מניתוח קטרקט. עוד ניתן לשאול בפורום קטרקט אודות הדברים שצריך להביא למרפאה ביום הניתוח, כיצד מבוצעת ההרדמה, רגישות לטיפות עיניים, הגעה עם מלווה לניתוח, הבדיקות המקדימות ותוצאותיהן, וכדומה. הרופאים המנהלים את הפורום יענו לכם בצורה ברורה ומקצועית בהקדם האפשרי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה