איסור מכירת צעצועים מסוכנים

איסור מכירת צעצועים מסוכנים

פעילות מוגברת נגד מכירת צעצועים מסוכנים

 

לקראת פורים תתקיים פעילות הסברה, מניעה ואכיפה כנגד עסקים המוכרים צעצועים המוגדרים מסוכנים, ביניהם חזיזים, נפצים ותרסיסי שלג למיניהם

 

לקראת פורים הקרוב מקיימת עיריית חדרה פעילות מוגברת למניעת מכירה של צעצועים אסורים, ביניהם תרסיסי שלג, חזיזים, נפצים וכדומה. בפעילות לוקחים חלק אגף האכיפה והביטחון של העירייה, הפיקוח העירוני, שיטור עירוני, רישוי עסקים, התוכנית "עיר ללא אלימות", המשרד לביטחון פנים ומשטרת חדרה. במסגרת האכיפה יוטלו קנסות על המחזיקים או מפיצים צעצועים מסוכנים, הציוד יוחרם ועלול להיפתח נגדם תיק פלילי.

בנוסף, ביוזמת "עיר ללא אלימות" יתקיים מבצע הסברה תחת הכותרת "לא מנפצים את שמחת החג". במבצע זה ישתתף, בנוסף לשיטור העירוני ולמשטרת חדרה, גם ועד העובדים של העירייה אשר גייס להצלחתו מתנדבים מקרב עובדי עיריית חדרה.

מנהלת תוכנית "עיר ללא אלימות" בחדרה דבורה עמר, מדגישה כי בכל שנה במסגרת חגיגות פורים, נפגעים ילדים ובני נוער רבים משימוש מסוכן בנפצים וחומרים מסוכנים. לכן מתבצעת פעילות למניעת מכירתם והשימוש בהם.

האכיפה מתבצעת על-פי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (איסור ייצור, ייבוא ומכירה של צעצועים מסוכנים), התשמ"ז- 1986, לפיו "לא ייצר אדם, לא ייבא, לא ימכור, לא יחזיק ולא יעביר לאחר צעצוע מסוכן, בכל דרך מדרכי ההעברה, במהלך עסקו".

על-פי צו הפיקוח, צעצוע מסוכן הוא צעצוע אשר השימוש המקובל בו עלול לגרום למשתמש בו או לבני אדם אחרים נזק גופני, או לסכן את בריאותם או לגרום להם הטרדה לרבות צעצוע הפולט אש, צעצוע נפיץ הגורם להתפוצצות, צעצוע שנועד לגרום לגירוי, דמע או עיטוש וצעצוע אשר הוא חיקוי של כלי ירייה או הנראה ככלי ירייה כמשמעותו בחוק כלי הירייה.

ועדה בין-משרדית לצעצועים מסוכנים, המורכבת מנציגים של משרדי הכלכלה והחינוך, מפרסמת מדי שנה רשימה מפורטת של צעצועים מסוכנים, וביניהם: תרסיסי שלג מסוגים שונים האסורים למכירה לילדים, אבוקות עשן, חזיזים, נפצים, טילים, זיקוקים, כל חפץ או פריט המכיל אבקת שריפה שחורה או חומר נפץ אחר, צעצועים המעבירים שוק של זרם חשמלי ועלולים להבהיל וכן לפגוע בבריאות הציבור, והרשימה עוד ארוכה.

בנוסף למכירת צעצועים מסוכנים, חשוב לזכור כי אסורה גם מכירת אלכוהול או אספקתו לקטין מתחת לגיל 18, וכי קטינים אינם רשאים לשתות או להחזיק משקה המכיל אלכוהול במקום ציבורי.

עמר: "עלינו לנקוט באמצעי זהירות במטרה לשמור על ביטחוננו, על מנת שכולנו נהנה מחג פורים שמח ובטוח".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה