אילו סוגי הלוואות קיימות?

אילו סוגי הלוואות קיימות?

במצבים רבים בחיים אנשים נזקקים להלוואה מהבנק. זה יכול להיות בעקבות מצב כלכלי זמני מאתגר, כמו כזה שנגרם בעקבות משבר הקורונה ויציאה לחל"ת או הפסקה בפעילות העסק. ישנם גם מקרים רבים נוספים שמצריכים לקיחת הלוואה, כמו בשביל לסגור את המינוס, לקנות דירה או רכב או למטרת כיסוי הוצאה גדולה ובלתי מתוכננת.

כאשר לוקחים הלוואה, תמיד עדיף לעשות זאת מהבנק. הבנק הוא הגורם הכלכלי שהכי בטוח ללוות ממנו כסף. זאת בניגוד לגורמים פרטיים שמציעים הלוואות חוץ בנקאיות, שעלולים להיות קשורים לשוק האפור ולגרום להסתבכויות בלתי רצויות.

מתי נכון לקחת הלוואה?

הזמן הכי נכון לקחת הלוואה הוא כאשר ישנה הוצאה גדולה העומדת בפתח. ההוצאה הכי גדולה שאנשים מתמודדים איתה בדרך כלל היא קניית דירה או פתיחת עסק. ההלוואות לרכישת דירות (משכנתא) הן הלוואות שההחזר שלהן מתבצע לאורך שנים רבות, ומאפשרות גם לאנשים צעירים ופחות מבוססים לדאוג לביטחון להמשך החיים שלהם.

גם הלוואות לפתיחת עסק נחוצות לעתים. הקמה של עסק חדש דורשת הוצאות רבות – החל משכר דירה ועד הוצאות על עובדים, ציוד ופרסום. אם אתם עומדים בפני הקמה של עסק חדש, הלוואה לצורך זה יכולה להתחיל ולהצעיד אתכם בדרך הנכונה – כך שתוכלו להחזיר את ההלוואה ברגע שהעסק יעמוד על הרגליים וייצר הכנסות.

סוגי הלוואות הקיימים בשוק

בנוסף למשכנתאות ולהלוואות עסקיות, קיימים כמה סוגי הלוואות נפוצים נוספים. ישנן הלוואות שמיועדות לכל מטרה. מדובר בהלוואות בסדר גודל קטן יותר בדרך כלל, שנועדו כדי לכסות הוצאה בלתי מתוכננת או רכישה גדולה כלשהי. כך למשל, אנשים רבים נזקקים לטיפולי שיניים יקרים ואין להם את הביטוח לכך. במקרה כזה, נהוג לקחת הלוואה כדי לכסות את עלות הטיפולים. תנאי ההחזר של הלוואות לכל מטרה הם בדרך כלל נוחים יותר, ומאפשרים החזר חודשי שניתן לעמוד בו בקלות רבה יחסית. דוגמה שכיחה נוספת היא קבלת הלוואה לצורך ביצוע שיפוץ בבית. שיפוץ הוא תמיד הוצאה לא קטנה, שיכולה גם לגדול במהלך הביצוע שלו. בזמן שיפוץ, לא תמיד רוצים לפתוח חסכונות כדי לממן אותו, ולכן ניתן לקבל מהבנק הלוואה לצורך זה.

ישנן גם הלוואות מיידיות שניתנות לכל מטרה, והמיוחד בהן הוא מימד המהירות שבה הן ניתנות. כאשר זקוקים למקור כסף זמין במהירות רבה, ההלוואות האלו יכולות מאוד לסייע.

גיבוש תכנית כלכלית להחזר ההלוואה

בכל סוג הלוואה שאתם לוקחים, חשוב לבצע תכנית כלכלית מחושבת שתכלול את הדרך שבה תוכלו להחזיר אותה. רצוי לדעת מראש באיזה היקף של החזר חודשי אתם יכולים לעמוד, ולבצע תכנון כלכלי מקיף שיעזור לכם לעמוד ביעד הזה. כאשר לוקחים הלוואה בצורה מחושבת ומתוכננת, קל הרבה יותר להחזיר אותה, וניתן גם ליהנות יותר מהיתרונות של השימוש בה.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה