איך עושים כתיבת תוכן נכונה לעמוד שירותים באתר?

איך עושים כתיבת תוכן נכונה לעמוד שירותים באתר?

הצלחתו של אתר אינטרנט נמדדת בראש ובראשונה על בסיס המלל השיווקי שבו. ככל שהתכנים באתר יהיו מדויקים יותר, וככל שהם ישכילו לגעת "בנקודות הנכונות" אצל הלקוח, כך גדלים בהתאמה שיעורי ההמרה. כלומר, היחס בין מספר הגולשים שנכנסים לאתר האינטרנט לבין מספר הפניות או האינטראקציות שמבוצעות בו (השארת פרטים, רכישה, הצטרפות וכדומה).

כתיבת תוכן היא אפוא המפתח השיווקי שיפתח את ליבם וכיסם של הלקוחות הפוטנציאליים. בכתבה הקצרה הבאה נסביר איך הדברים עובדים לגבי כתיבת תוכן בעמודי השירותים באתר. אותם עמודים שמציגים שירותים ומוצרים ספציפיים ללקוחות.

כתיבת תוכן לכל שירות על פי קהל היעד שלו

עסקים פונים לקהלי יעד מגוונים, וכך גם השירותים והמוצרים שלהם. אם ניקח לדוגמה משרד אדריכלות – פנייה ללקוחות פרטיים בפרויקט של "בנה ביתך" איננה זהה לצרכים של אדם שרוכש דירה יד שנייה להשקעה. כך גם קיים הבדל מהותי בין עיצוב פנים למשרד לבין עיצוב מסחרי לחנות.

על מנת שאתר האינטרנט של אותו משרד אדריכלים יצליח לייצר את המעורבות הנכונה, "ולמכור" את השירותים שלו דרך האינטרנט, עליו להשקיע בכל עמוד בהתאם ללקוח הפוטנציאלי.

למשל, כאשר מדובר על כתיבת תוכן ללקוחות פרטיים שבונים את ביתם, הדגשים יהיו על נושאים כמו משפחתיות, אורח חיים, אדריכלות ירוקה, פתרונות יצירתיים וכדומה. מצד שני, כשמדובר על קהל מסחרי בעיצוב פנים לחנות, כתיבת תוכן תסביר היבטים של הנעה לפעולה ועיצוב שגורם ללקוחות להיכנס לחנות ולהפוך ללקוחות משלמים.

איך עושים את זה?

ישנן דרכים רבות לייצר כתיבת תוכן נכונה ואינטליגנטית לעמודי שירותים. אחת האופציות המומלצות היא "סוף כתיבה במחשבה תחילה".

לפני שאתם ניגשים לכתוב את עמוד השירות או המוצר, שרטטו שורה של "שאלות אפשריות ונפוצות" שיכולות לעלות בקרב הלקוחות (ולא רק מבחינת המחיר). השתדלו לספק ללקוח כמה שיותר תשובות לשאלות שעולות בראשו. כך תשדרו ללקוחות שאתם "מבינים אותם" ותשרו עליהם ביטחון.

ניקח למשל כתיבת תוכן עבור אתר העוסק באיתור נזילות, ובעמוד ספציפי שמדבר על נזילה לדירת שכן. הלקוח הרלבנטי כאן הוא לא השכן שהמים נוזלים לדירתו ומשחיתים את רכושו, אלא דווקא בעל הנכס מלמעלה שייתכן וכלל לא רואה את נזקי הנזילה.

בעמוד השירות הנ"ל צריך להדגיש במסגרת כתיבת תוכן חכמה את היכולות של החברה לאתר את הנזילה, לתקן את התקלה, ולמנוע "סיבוכים משפטיים". יש להסביר על תהליך העבודה ועל סיכויי הצלחתו, כמו גם לפרט על הטכנולוגיה ולגעת בנקודה "הרגישה" של בעל הנכס. בעיקר מבחינת החששות שהוא עומד בפני הוצאות כספיות אדירות. במילים אחרות, להתייחס לרצון שלו לדעת כי יש פתרון שיספק מענה סופי ומוחלט למחלוקת.

דוגמה נוספת? בוא ניקח את זה לעולם שלנו – כתיבת תוכן. כשחברה או עסק נכנסים לאתר אינטרנט של ספק שירותי תוכן, בד"כ הם מתמודדים לפחות עם אחת מהסיטואציות הבאות – ניסו לכתוב בעצמם את התוכן אך לא היו מרוצים מהתוצאה, נתקעים עם כתיבת תוכן וכתוצאה מכך מעכבים את עליית האתר לאוויר, חוששים מתוכן לא איכותי ולא מספיק "שיווקי", רוצים שהתוכן יאפשר טיפוס בתוצאות בגוגל אבל לא מבינים מספיק בקידום אתרים או התקשרו עם כותב תוכן ולא היו מרוצים (בלשון המעטה) מהתוצאה.

כאשר חברה לכתיבת תוכן כותבת אודות שירותיה, ככל שהיא תזכיר את האתגרים הללו, כך הלקוח יבין שהוא הגיע למקום הנכון. מקום שמבין אותו, ושכפועל יוצא מכך יוכל לספק לו את המענה לו הוא מייחל.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה