איזה מחבתות הכי טובות לטיגון

איזה מחבתות הכי טובות לטיגון

פעם מחבת הייתה פשוט מחבת. הלכנו לחנות, קנינו, טיגנו. בלי לחשוב יותר מידי. היום זה ממש לא כך. המודעות ההולכת וגדלה לבריאות ולבישול בריא, יחד עם התפתחויות טכנולוגיות שהביאו לחידושים בייצור, גרמו לכך שקיים היום בשוק מגוון רחב מאוד של מחבתות, העשויות מכל מיני חומרים שונים ומיועדות למטרות שונות. היום, לפני שהולכים לקנות מחבת חדשה, חשוב להכיר את הסוגים השונים של כלי הטיגון הקיימים וכך לדעת לבחור את הטוב ביותר עבורכם.

איזו מחבת לקנות

מחבת טרקוטה או מחבת גרניט? מחבת יציקה או מחבת גריל פסים? איזו מחבת אתם צריכים? התשובה לשאלות הללו טמונה בצורך שלכם. האם אתם זקוקים למחבת לשם טיגון של אוכל פשוט ויומיומי כגון חביתה או שאתם דווקא זקוקים למחבת כדי לצלות עליה בשר? ואלה, כמובן לא כל סוגי המחבתות הקיימים. יש מחבת לפנקייקים, מחבת ווק להקפצת ירקות ועוד. לכן, טרם הגעתכם לחנות לקנות מחבת חדשה חשוב שתמקדו את הצורך שלכם והוא כבר יסייע לכם ויוביל אתכם לבחירת המחבת הנכונה.

מה ההבדל, בעצם, בין מחבת למחבת, אתם שואלים? ובכן, הייעוד השונה של כל מחבת מביא לכך שהיא עשויה מחומרים מעט שונים, שהעיצוב שלה מותאם לשימוש שלה וגם הציפוי משתנה בהתאם. מחבת טרקוטה, למשל, היא מחבת מקצועית שמגיעה בגדלים שונים. היא מותאמת לשימוש על כיריים אינדוקציה ומעוצבת כך שהחום שבה יתפזר באופן מיטבי ויהיה נוח לאחוז בה.

מחבתות גרניט עשויות מיציקת אלומיניום להולכת החום באופן אחיד, הן מתאימות לכל סוגי הכיריים ובעלות עיצוב הכולל ידית סיליקון מבודדת חום וצורה המותאמת להגשה. גם מחבת גרניט וגם מחבת טרקוטה מצופות בציפוי non stick. מחבת יציקה מקצועית עשויה גם היא מיציקת אלומיניום בשילוב פסים בדוגמת שתי וערב והיא מתאימה, כמובן, לצליית סטייקים, בשר פרגיות ועוד. הבשרים הנצלים עליה יוצאים עסיסיים, טעימים ואפילו יפים למראה.

מחבת פנקייק, לעומת זאת, היא מחבת שטוחה וחלקה העשויה מברזל יצוק ואפשר להכין עליה פנקייקים או קרפים ממש כמו מקצוענים.

כיצד לשמור על המחבת

אם החלטתם כבר לקנות מחבת מקצועית ובאיכות גבוהה חשוב שתדעו גם איך לשמור עליה כך שהיא תוכל לשמש אתכם לזמן רב. לפני שאתם מנקים את המחבת שימו לב להוראות המצורפות אליה ובדקו האם ניתן לנקות אותה עם סקוטש כלים או לא. את רוב המחבתות לא מומלץ לנקות עם סקוטש שכן הן נשרטות כך. כמו כן, יש מחבתות המתאימות לניקוי במדיח ויש כאלה שלא. אם אינכם בטוחים פשוט שאלו בחנות.

מחבתות קונים רק בנעמן, המותג המוביל בישראל בתרבות הבישול, האירוח והאפייה, כבר למעלה מ-70 שנה. באתר ובסניפי רשת נעמן תוכלו לרכוש מגוון מחבתות באיכות גבוהה כגון מחבת כפולה, מחבת סטייק ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה