אור אדום לאור ירוק

אור אדום לאור ירוק

עיריית חדרה גורסת שפרסומי "אור ירוק" חוטאים לאמת, ודורשת שיוצגו בפניה הנתונים שעליהם כביכול התבססו הפרסומים, בטרם תפנה לערכאות

מנכ"ל עיריית חדרה, יעקב זיגדון, שלח השבוע מכתב חריף לעמותת "אור ירוק", ודרש שהעמותה תציג את הנתונים אשר שימשו כביכול לקביעה שחדרה היא העיר עם המספר הגבוה ביותר של ילדים הנפגעים מתאונות דרכים בחודשי הקיץ.

בעיריית חדרה, ביחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גורסים שמדובר בנתונים כוזבים שאינם עולים בקנה אחד עם נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המצביעים על מספרים נמוכים בהרבה.

השבוע התקיימה ישיבת עבודה בעירייה, בה נכחה גם מנהלת אזור שרון צפון ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים רונית גלזרדביר. גלזרדביר הציגה בישיבה נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים המוכיחים כי נתוני "אור ירוק" מנופחים ואינם תואמים למציאות.

בפנייה התקיפה ל"אור ירוק" כתב מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון: "בטרם נפנה לערכאות משפטיות, על מנת שתחויבו להציג על סמך מה הכפשתם את השם של העיר חדרה, פגעתם בתושביה ובתדמיתה בפני תושבי מדינת ישראל, אנו דורשים לקבל בתוך שבוע מהיום, את כל הנתונים שעל פיהם התבססתם לדבריכם והפצתם לכלי התקשורת, מבלי לקבל התייחסות ישירה מעיריית חדרה".

זעמה של העירייה נובע מכתבה שפורסמה תחת הכותרת "הערים המסוכנות לילדים בדרכים", ובה נתונים שסיפקה עמותת "אור ירוק", המתבססים כביכול על נתוני הלמ"ס בשנים 2013 עד 2017, זאת בשעה שהנתונים הרשמיים שמציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצביעים על מספרים נמוכים משמעותית.

בעירייה מדגישים כי: "מזה זמן רב אנו מרגישים כי נתונים שמועברים לתקשורת באופן חד צדדי מבלי לקבל התייחסות מאתנו, אינם תואמים למציאות. אנו לא חושבים שאנשי העמותה מחפשים לפגוע בעיר חדרה, אלא שמדובר לכאורה בחוסר מקצועיות והגינות מינימלית. אם גוף כמו 'אור ירוק' חושב שמשהו לא בסדר קורה בעיר, ראוי ורצוי שקודם יפנו אלינו, ורק אחר כך ירוצו לספר לחבר'ה".

עותק מהמכתב הועבר גם לעיונו של שר התחבורה ישראל כץ ומנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, וזאת לאחר שגם במשרד התחבורה העלו טענות דומות נגד "אור ירוק" ופרסומיה השגויים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה