אורית גבאי , יוזמת ומייסדת  את שיטת "פאזל החיים"

אורית גבאי , יוזמת ומייסדת  את שיטת "פאזל החיים"

שמי אורית גבאי , יוזמת ומייסדת שיטת "פאזל החיים " בהכשרתי המקצועית אני מטפלת רגשית מזה 21 שנה, בעלת ניסיון רב ומגוון בטיפול בטווח גילאים רחב. התחומים שבהם אני עוסקת: • מטפלת קוגניטיבית- התנהגותית סי.בי. טי (CBT) • מאמנת אישית • מאבחנת דידקטית • מומחית בלקויות למידה ובהפרעות קשב וריכוז אני מאמינה ועובדת על פי "שיטת הפאזל". שיטה זו משלבת בין סיפור חיי האישי לבין ניסיוני המקצועי והכשרתי ,וזאת בכדי לשרת את מטופליי ולקוחותיי באופן השלם המתאים, הייחודי והמקצועי ביותר. אני דוגלת בטיפול ממוקד ,מדויק ,קצר מועד ובמתן כלים לחיים שישמשו את המטפל בהמשך דרכו. אני מאמינה, שכל אחד מאיתנו, בין אם ילד או מבוגר, יכול לאחד ולחבר את כל חלקי הפאזל שבחייו, לכדי מעגל שלם-לצמוח ולהתפתח. תפקידי הוא לשקף ולעזור בחיבור הזה במסע משותף עם המטופל וליצור תמונה בהירה וברורה .תמונה שתביא לראיית המצב לאשורו ,למציאת פתרונות אישיים ולהצלחות.
סדנת "פאזל החיים":
"סדנת פאזל החיים" פותחת בסיפור האישי שלי שראשיתו בילדותי, בשיחה גלוייה מלב אל לב אני מגוללת תמונות מילדותי: קשיי בבית הספר כילדת לקויית למידה, הרצון לאהבה ללא גבולות עד כדי מחיקת העצמי שלי, דימוי עצמי נמוך, בחירות לא נכונות וההחלטה לשלוט בחיי ולצאת ממעגל הקורבן למעגל בריא יותר של לקיחת אחריות על חיי, והכל שזור בהומור אשר סוחף אחריו את הקהל.
החלק השני מלווה ע"י מצגת מוקפדת שנבנתה במיוחד על ידי מעצבת גרפית כלים יעילים להתנהלות נכונה לחיים, הכלים פותחו נבנו בקפידה בהתאם להכשרותיי המקצועיות הרבות.
כלים ההופכים את הקהל ל"שחקנים" הראשיים בחייהם, ללקיחת אחריות, לשליטה עצמית, לפתיחת מעגלי הצלחה בחייהם.
המצגת בנוייה מתמונות, תובנות וסרטוני השראה ובאמצעותה אני יוצרת אינטראקציה עם קהל השומעים.
דוגמה לשקופית מתוך המצגת:
כמה פעמים התנהגתם כמריונטה?
כמה פעמים לא שלטתם בתגובות שלכם?
במהלך החיים שלי חוויתי ונכחתי באינספור סיטואציות בהן ילדים, נוער ומבוגרים התנהגו כמריונטות!
מהי מריונטה? על פי הגדרת מילון אבן שושן מריונטה פירושה בובה על חוטים, תבנית אדם, המונעת על ידי חוטים.
אדם המתנהג כמריונטה הוא אדם אשר לעיתים מונע מתוך חוסר שליטה בתגובות הרגשיות שלו, חוסר השליטה גורם לנו לפגיעה יומיומית בעצמנו. הפגיעה מופיעה

בכל המעגלים בחיינו: משפחה גרעינית ומורחבת, חברים, שכנים, עבודה
אם לפעמים אתם מרגישים שמושכים לכם בחוטים ואינכם יכולים הרגשות לשלוט בפרץ הרגשות האופף אתכם? מזמינה אתכם בזה הרגע לגזור את החוטים!

בחלקה האחרון של הסדנה אני מזמינה את המשתתפים למפגש העצמה במעגל באמצעות קלפים טיפוליים "ארץ יצורי הנפש", המכילים שני סוגים של קלפים: קלפי כוחות הקסם של הלב- הם הכוחות של האגו והכוחות המרפאים בנפש המאפשרים לאדם להתמודד מול קשיים חיצוניים ופנימיים. עצם הגילוי של כוחות אלו , האפשרות להתבונן בהם ולקרוא להם בשם, מעצים ומחזק את הדימוי העצמי ואת יכולת הוויסות הפנימית. השימוש בשפה זו מעודד ילדים ומבוגרים לחזק את כוחות ההתמודדות שלהם ולגייס את המוטיבציה להתגבר על התנהגויות והרגלים פחות טובים. וקלפים של שדונים. השדונים, הם דימוי לדחפים, יצרים, רגשות ודפוסי התנהגות וחשיבה. כאשר הם "משתלטים" עלינו הם מובילים אותנו להתנהג או להרגיש באופן שפוגע בנו או בסביבתנו. דימוי זה מאפשר להתייחס לרגשות, התנהגויות והיבטים פחות טובים באופן פחות מאיים. להחצין ולהאניש אותם מה שבמוביל לאפשרות ליצור איתם דיאלוג ולגיוס של מוטיבציה להתמודד איתם.
כאשר לומדים להתייחס אל הכעס באופן כזה, נוכל ליצור מרחק מסוים בין כוחות האגו הבריאים שלנו לבין הרגש של הכעס והדחף התוקפני שבא בעקבותיו. המרחק נעשה מוחשי וברור יותר כאשר מאפשרים לנו להאניש את הכעס, לדמות אותנו "ליצור" בעל צורה, קול, דפוסי התנהגות וכדומה.

כך ניתן להתחיל ליצור דיאלוג פנימי עם הדחף שמנסה להשתלט עלינו- עצם הדיאלוג מעודד שליטה פנימית יותר גדולה. כל משתתףיבחר קלף עם כח שיקח עימו בתום הסדנה וקלף של שדון, שאותו ירצה להפוך לכח. המשתתפים ישתפו את בחירתם וייערך דיון מפתח ומעצים את היחיד ואת הכלל.

נסיים בשיר אשר יהווה סגירה של הסדנה.
חשיבותה של הסדנה- מתן כלים מעשיים לחיים:
– מתן חיזוקים לחוזקות אישיות וקבוצתיות
– העזה אישית
– פיתוח חוסן אישי
– אמון וביטחון עצמי
– מודעות עצמית ומוטיבציה עצמית
– שליטה עצמית
– מתן חיזוקים לחוזקות אישיות
– לקיחת אחריות אישית וקבוצתית

ליעוץ וקביעת תור ניתן ליצור קשר 054-2221610 אורית גבאי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה