שיא חדש בישראל: 3.6 מיליון תיירים ב-2017

בשנת 2017 נכנסו לישראל כ-3.6 מיליון תיירים – עלייה של 25% לעומת 2016 – והכניסו למשק הישראלי כ-20 מיליארד שקלים. ירושלים ניצבת בראש אתרי התיירות המובילים בישראל, ואחריה תל אביב, ים המלח, טבריה והכנרת וכן אזור הגליל.

המדינות המובילות בהזרמת תיירי חוץ הן ארצות הברית, רוסיה, צרפת, גרמניה ובריטניה. 51% מהתיירים הנכנסים הגיעו מחמש מדינות אלו, כאשר מעל מחצית מהתיירים היו נוצרים וכ-22% יהודים.

מאז כניסתו לתפקיד של שר התיירות, יריב לוין, הוא עושה מאמצים ניכרים להקל על עסקי התיירות בארץ. האמצעי הבולט ביותר היה צמצום נטל הרגולציה על בתי מלון קיימים וחדשים. החוק החדש של לוין הופך כל מלון לתשתית לאומית, הזכאית לאישור מהיר דרך ועדה אחת במקום 3 ועדות שונות, כפי שהיה נהוג עד לאחרונה.

כמו כן משרד התיירות השיק מספר קמפיינים שיווקיים ופרסומים בארצות הברית, באירופה ובאסיה, בעלות של כ-440 מיליון שקלים, שבתורה הביאה לגידול משמעותי בהכנסות מענף התיירות בארץ (20 מיליארד שקלים, כפיו שצוין).

אחד הקמפיינים המוצלחים ביותר של משרד התיירות, כלל את הבאתם לארץ של כ-400 בלוגרים ועיתונאים בתחום התיירות והנופש, כדי שייהנו בישראל ויכתבו על כך לקוראיהם המונים מיליונים ברחבי העולם. כל בלוגר שכזה – על אלפי עוקביו וקוראיו – משמש כשגריר של ישראל, שערכו לא יסולא בפז.

גם תיירות הפנים עושה חיל, אם כי בקצב משלה. במהלך 2017 היו 13.6 מיליון לינות של ישראלים במלונות העיקריים – קצת מעל למחצית מכלל הלינות לשנה זו. בנוסף אתר בוקינג העולמי העניק את פרס המטיילים לחצי מיליון מקומות אירוח ברחבי העולם, ובישראל – כך מסתבר – אזור הצפון תופס נתח נכבד מהיוקרה הזו, מתוך כ- 1,300 מקומות שונים.

צימרים ומלונות בוטיק בצפון, דוגמת כנען וילאג' על שפת הכנרת, היו ונשארו הפינה השקטה בעלויות סבירות, שאליה בוחרים לברוח גם הישראלים לכמה ימים של שקט מהמציאות המעיקה. ישראלים רבים, שרוצים כמה ימי שקט מבלי לטרוח את כל הטרחה הכרוכה בהזמנת חופשה בחו"ל – יכולים ליהנות מטוסקנה הישראלית בצפון הארץ, עם ספא מפנק, נוף מדהים שאין שני לו ואוכל גורמה.

לא רק הצפון נהנה מפריחה תיירותית, גם כלל עסקי התיירות במדינה. אם חשבתם ש-400 בתי מלון ומעל 53,000 חדרים בישראל הם די והותר, 21 בתי המלון החדשים שהוקמו ב-2017 יוכיחו לכם אחרת. בימים אלו שלושה בתי מלון חדשים נבנים גם באשקלון, והם יוסיפו 900 חדרים חדשים על ה-550 הקיימים. בנתניה יש תוכנית בנייה עוד מתחילת העשור, המחויבת להוספת אלף חדרי מלון חדשים סמוך לריביירה הנתנייתית.

כל תייר שווה למדינה 160 דולר בממוצע ליום: תיירים המגיעים בטיולים מאורגנים מהווים 30% מסך התיירים ומוציאים 242 דולר בממוצע ליום; זאת לעומת תיירים המגיעים עצמאית, המהווים 64% ומוציאים רק 128 דולר בממוצע ליום.

מכיוון שכל תייר נכנס משאיר בישראל יותר כסף ממה שהושקע כדי להביא אותו לכאן (תקציב משרד התיירות), חישוב פשוט מראה שככל שהמדינה תמשיך להשקיע בתחום התיירות, כך פוטנציאל ההכנסות שלה יגדל ויילך בהתאם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה