קטיף קהילתי בחווה החקלאית

קטיף קהילתי בחווה החקלאית

קטיף קהילתי בחווה החקלאית

 

החווה החקלאית פתחה את שעריה לתושבים לקטיף הדרים בפרדס. בסך הכל נקטפו 2.5 טון פירות הדר, ובקרוב מתוכנן קטיף קהילתי נוסף

 

החווה החקלאית פתחה את שעריה לקטיף קהילתי בפרדס. החווה, שבימים רגילים מתפקדת כבית ספר שאליו מגיעים ילדי העיר ללימודי חקלאות וסביבה, הפכה ליום אחד למרחב הפתוח לכל.

תושבים רבים הגיעו לבוקר חוויתי בו יכלו לטייל בפרדס לטעום ממגוון פירות ההדר וכמובן לקטוף ולקחת הביתה. המשפחות שהגיעו יכלו גם ליהנות מפעילות נעימה שהעבירו מדריכות מתנועת הנוער של ארגון השומר החדש.

בסך הכל קטפו המבקרים כמות מכובדת של 2.5 טון של קלמנטינות, לימונים, תפוזים ופומליות. כולם נהנו מחוויה ייחודית, אווירה רגועה ומפירות בעלות סמלית של 2 שקלים לקילו.

היה מרגש לראות את ההורים חוזרים להיות לרגע ילדים, את הילדים טועמים מגוון עשיר טרי היישר מהעץ,  ובנוסף לדעת כי קטיף מסוג זה מסייע למנוע אובדן מזון בפרדס של החווה.

החווה החקלאית היא בית ספר ללמידה חוץ כיתתית-התנסותית לקידום נושאים בתחום סביבה ירוקה, למידת מדעי הטבע, ופעילות חקלאית לילדי בתי הספר והגנים בחדרה.

הפעילות בחווה היא חלק ממערכת החינוך העיר, ומעודדת לימוד חווייתי לשמירה על אורח חיים בריא ושמירה על איכות הסביבה.

לתלמידים החיים בסביבה עירונית מעניקה הפעילות בחווה הזדמנות ללמידה משמעותית תוך זיקה לטבע ולאדמה, חוויה משמעותית לפיתוח אורח חיים בריא כמענה לחיים המודרניים המרחיקים מהקרקע וממקורות מזון טריים.

הלמידה בחווה משלבת בין התנסות ב"חקלאות של פעם" (גן ירק, פרדס ונוף חקלאי שמזכיר איך נראתה חדרה לפני עשרות שנים) להתנסויות של המאה ה-21 (חקלאות מדייקת, חקר, קיימות ולמידה מבוססת מקום).  בהגעה לחווה יכולים התלמידים והמורים לחוש את מה שמוכיחים מחקרים רבים:  סביבה צומחת היא סביבה נעימה לחיות, לפעול, וללמוד בה.

בחווה החקלאית מציינים כי במהלך השנה מתוכננות פעילויות נוספות. הפעילויות הקרובות: ב-19 בינואר מתוכנן קטיף הדרים נוסף בפרדס, וב-2 בפברואר מתוכננות בחווה חגיגות ט"ו בשבט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה