מתחדשים במדפסת ביתית? מהן האפשרויות ומה צריך לקחת בחשבון?

למרות שהעולם שסביבנו הופך דיגיטלי יותר ויותר, רובנו עדיין נדרשים להדפיס דברים שונים לעיתים תכופות. בין אם מדובר במסמכים עליהם אנו צריכים לחתום, בחומר שאנחנו מעוניינים להדפיס על מנת שנוכל לקרוא אותו מהדף ולא מצג המחשב או באינספור שימושים אחרים – מדפסת ביתית היא עדיין אביזר ביתי שמשקי בית רבים מחזיקים. מהן האפשרויות העיקריות הקיימות בשוק המדפסות הביתיות ומהן הנקודות שכדאי לקחת בחשבון בבואנו לבחור מדפסת ביתית חדשה?

מדפסות דיו

הסוג הנפוץ ביותר של מדפסות ביתיות הוא מדפסות דיו. זאת מכיוון שסוג המדפסות העיקרי השני של – מדפסות לייזר, מתאימות יותר למשרדים ושימושים תעשייתיים יותר שכן יתרונן העיקרי הוא מהירות ההדפסה. בבית, איננו זקוקים לרוב להדפסה מאסיבית במהירות גבוהה במיוחד, לכן מדפסות דיו לרוב יעשו את העבודה עבורנו.

מה חשוב לדעת בנוגע למדפסות דיו? ובכן, נקודה אחת מרכזית היא החלפת ראשי דיו – אחת לתקופה יש לרכוש ראשי דיו למדפסת, כאשר בחלק מן מדפסות הדיו יש צורך להחליף את כל ראש הדיו ובאחרות רק חלק ממנו (מחסנית הצבע). וודאו בטרם הרכישה בנוגע לדגם המדפסת שאתם שוקלים לרכוש – אחת לכמה הדפסות תדרשו להחליף ראש דיו, האם מדובר בראש שלם או בחלק ממנו בלבד ומהם המחירים של הראשים המתאימים (ניתן לקבל נתונים בנוגע לעלות לעמוד הדפסה, כאשר לרוב ככל שהמדפסת יקרה יותר, כך העלות לעמוד תהיה זולה יותר).

נקודה חשובה נוספת היא שילוב של סורק במדפסת – האם אתם זקוקים לסורק במדפסת שלכם? במידה וכן – לאיזה סוג סורק בדיוק (סורקים נבדלים ביניהם במהירות הסריקה, איכות התמונה הנסרקת ועוד). בנוסף, ניתן למצוא (עדיין) גם מדפסות עם מכשיר פקס משולב, מסך מגע ואפשרות להדפסה על שני צידי הדף (אפשרות חשובה וחסכונית – וודאו כי היא קיימת במדפסת שאתם רוכשים!)

מדפסות לייזר

עבור מי שמדפיס הרבה ועל בסיס יומיומי, מומלץ לבחון את האפשרות של מדפסת לייזר. במיוחד עבור מי שעובד ממשרד ביתי ומדפיס כמויות גדולות של דפים, מדפסת לייזר ביתית תהיה האפשרות המתאימה יותר.

על פי רוב עלות ההדפסה לדף במדפסת לייזר תהיה נמוכה יותר, והיתרון המהותי הנוסף הוא כאמור מהירות הדפסה גבוהה. במידה ואינכם זקוקים להדפסות צבעוניות, בררו בנוגע למדפסות לייזר המדפיסות בשחור לבן בלבד, אשר לרוב יהיו זולות יותר.

גם במקרה של מדפסות לייזר ניתן לרכוש מדפסת עם סורק מובנה, פיצ'ר שימושי עבור אנשים רבים, ובשני סוגי המדפסות (דיו ולייזר) קיימות כיום גם מדפסות אלחוטיות, אשר אינן מצריכות חיבור בכבלים למחשב, ולכן ניתן למקם אותן במגוון רחב יותר של מקומות בבית.

לסיכום, שני סוגי המדפסות העיקריים הקיימים כיום בשוק הם מדפסות דיו ומדפסות לייזר. בעוד עבור מרבית השימושים הביתיים מדפסות דיו מתאימות יותר, קיים צורך לבחון האם זהו אכן המצב גם במקרה שלכם, ולהיות מודעים לנקודות חשובות כמו החלפת ראשי דיו ועלות ההדפסה לדף הנגזרת מהם ושילוב של פיצ'רים נוספים כמו סורק או אפשרות להדפסה אלחוטית

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה