טיפול בפיגמנטציה בהיריון – כל מה שחשוב לדעת

טיפול בפיגמנטציה בהיריון – כל מה שחשוב לדעת

להיריון קיימות תופעות לוואי רבות והמון נשים מדווחות שהן השתנו משמעותית בין התקופה שלפני ההיריון ואחריו, אבל לא מדובר כאן רק בעובדה שהצטרף בייבי חדש לבית, אלא גם בעובדה שבמהלך ההיריון ואחריו אישה חווה המון שינויים פיזיולוגים. אחת התופעות הנפוצות בקרב נשים בהיריון, היא הופעה של כתמי פיגמנטציה עקב השינויים ההורמונליים בגוף. הכתמים הללו יכולים להוות מטרד רציני ולעתים מופיעים במקומות בעיתיים כמו שפם ושפתיים, אך אין דאגה אנחנו כאן כדי להדריך אתכן איך לטפל בפיגמנטציה במהלך ההיריון.

ממה נובעת הפיגמנטציה?

הפיגמנטציה שנוצרת בהיריון היא מסוג מלזמה ולרוב מופיעה בצורה של מסיכה על הפנים בצבע כהה. המצב הזה נוצר עקב שינויים הורמונליים שגורמים לייצור מוגבר של מלנין בגוף, שהוא החומר שאחראי על הצבע של העור, השיער והעיניים שלנו. המלנין המוגבר מתפזר בצורה לא אחידה ומכאן נוצרים כתמי פיגמנטציה. כמובן שהגורם העיקרי הוא השינויים ההורמונליים בהיריון, אך נטייה טבעית לפיגמנטציה גם תוסיף לעניין וכמובן שחשיפה לשמש גם יכולה להגביר ולגרום לכך.

ממתי אפשר להתחיל לטפל?

במהלך ההיריון אפשר להתחיל לטפל מרגע הופעת הכתמים, אך יש להיזהר מתכשירים המכילים את החומרים הבאים: חומצה סליצילית, שמנים ארומטיים ורטינול שהוא נגזרת של ויטמין A. קחו בחשבון שאחרי ההיריון רוב הכתמים יתחילו להיעלם בתקופה שבין 3-6 חודשים לאחר הלידה, אז לא מומלץ לבצע טיפולים מאסיביים לפיגמנטציה בתקופה הזאת.

מה הם הטיפולים האפשריים בזמן ההיריון?

דרכי הטיפול להסרת כתמי פיגמנטציה בתקופת ההיריון הן רבות אך לפני הכול יש להתמקד בעור בריא ונקי קודם כל. מה שזה אומר שתצטרכו לדאוג שהעור תמיד עובר ניקוי יסודי בעזרת תכשירים מתאימים לשימוש בהיריון ולפי סוג העור שלכן, בנוסף תמיד חשוב להשתמש בקרמי לחות לעור כדי לא להגיע למצב שהעור יבש, סדוק וחשוף לזיהומים. שתייה מרובה של מים גם עוזרת, וכמובן מניעה משמש חזקה ומריחת קרם הגנה.

למידע נוסף על דרכי הטיפול להסרת כתמי פיגמנטציה בתקופת ההיריון לחצו כאן

תכשירים המכילים ויטמין C

תכשירים מהסוג הזה יוכלו לעזור לכן להפוך את העור שלכן לגמיש יותר ולצד זה יטפלו בכתמים שנוצרו לכן על הפנים. ויטמין ה-C יודע לפרק הצטברות מיותרת של פיגמנט בעור ולעזור לכן להגיע למראה עור אחיד וחלק. רק לפני שאתן רוכשות תכשיר כזה, תוודאו שהוא לא מכיל משהו מהרשימה האסורה לשימוש.

  • תפוח אדמה – באופן מפתיע החומר שנמצא בתפוח האדמה יכול לעזור בהבהרת כתמים, תגרדו את תפוח האדמה תסחטו מהמיצים ותמרחו אותם על הפנים למשך 20 דקות.
  • מיץ לימון – מיץ לימון עשיר בנוגדי חמצון שעוזרים בהבהרת כתמים ממש כמו התכשירים בעלי ויטמין C, מרחו את המיץ על הפנים ותיזהרו ממגע בעיניים, למשך 20 דקות.
  • מסיכת כורכום –
    כורכום ידוע בסגולות הרבות שלו, אך הוא יכול לעזור גם בהבהרת כתמים, ישנם מגוון מתכונים להכנת מסיכת כורכום ביתית שיכולה להיות טובה גם למרפקים, בית השחי והברכיים.
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה