ובמקום ה-1: אקו פארק חדרה

ובמקום ה-1: אקו פארק חדרה

בתחרות היוקרתית של כתב העת "אדריכלות ישראלית" והאיחוד האירופי הוכרז אקו פארק כפרויקט השנה בקטגוריית תכנון סביבה ונוף

אקו פארק חדרה זכה במקום ה-1 בקטגוריית נוף, בתחרות "פרויקט השנה 2017/18" של כתב העת "אדריכלות ישראלית" בשיתוף עם האיחוד האירופי.

בתחרות השתתפו פרויקטים של אדריכלים, מעצבים, אדריכלי נוף, אנשי מחקר וסטודנטים ב-6 קטגוריות: מבנים, עיצוב פנים, תכנון סביבה ונוף, פרויקטים בלתי בנויים, סטודנטים ועבודות מחקר. את הפרויקטים שהוגשו שפט צוות שיפוט בינלאומי המורכב מאדריכלים ואנשי אקדמיה מובילים.

טקס הענקת התעודות התקיים באירוע יוקרתי במעמד שגריר האיחוד האירופי עמנואל ז'ופרה, ובהשתתפות אדריכלים מובילים מהשורה הראשונה.

את הקמת אקו פארק ניהלה החברה הכלכלית חדרה עבור עיריית חדרה, ולתכנונו נבחר משרד שריגוקסמן אדריכלות נוף, אשר קיבל את התעודה היוקרתית באירוע הענקת הפרסים.

בגיליון התחרות של "אדריכלות ישראלית", מוסבר כי אקו פארק הוא פארק עירוני המתוכנן על בסיס עקרונות הקיימות בלבו של רובע מגורים. תכנון הפארק והאלמנטים הייחודיים שבו, מאפשרים כר פעילות נרחב לפנאי, ספורט, נופש, ותרבות לתושבי הרובע, העיר והאזור.

עוד נכתב כי, בתכנונו של אקו פארק הושם דגש על שימור הקרקע ומאפייני הנוף המקומיים תוך טיפול וניצול מי הנגר להשקיה, הצללה ויצירת יחידות מיקרואקלים. הציבור ששותף בתהליך התכנון תרם ליצירת יחידות נוף ופעילויות שמתאימות לו. בנוסף, במישור החינוכיסביבתי נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים וירוקים, תאורת לד חסכונית וצמחייה עונתית חסכונית במים.

באירוע התקיימה סדרת הרצאות קצרות של אדריכלים מהשורה הראשונה, והוצגו הפרויקטים הזוכים בקטגוריות השונות, כאשר את התעודות לזוכים חילק שגריר האיחוד האירופי בישראל.

אקו פארק , הפארק המרכזי בשכונת הפארק, מושך מבקרים מכל העיר והאזור. הפארק משתרע על פני כ-70 דונם, ובתוכו אגם אקולוגי על שטח של כ-5 דונם עם צמחייה וסוגי דגים אשר תפקידם, מעבר לנוי, לסנן את המים במקום משאבות חיצוניות.

ברחבי הפארק הצללות (פרגולות) דקורטיביות עם פינות ישיבה למנוחה, וכן שבילים להליכה וריצה. הפארק מואר באמצעות תאורת לד יעילה וחסכונית, ובנוסף רחבה ייחודית עם מבנה תצפית המשקיף על הפארק ובתחתיתו מקומות ישיבה "מוטמעים" בתוך המדשאה ליצירת מיניאמפי המשמש להופעות קטנות וכדומה.

בשטח הפארק שלושה מתחמי משחקים אטרקטיביים לשעשוע, ספורט וכושר, עם חלוקת מתקנים לגילאים שונים, כולל מתקנים מונגשים לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים.

בנוסף למתחמי המתקנים מוצע גם מתחם פאמפטרק, מסלול רכיבה טבעתי הכולל עליות, ירידות, וסיבובים, בו רוכבים ללא דיווש אלא בעזרת תנועות גוף (פמפום), תוך יצירה ושימור של אינרציית הרוכב. פאמפטרק חדרה כולל מתחם אתגרי גדול עם שני מסלולים בשתי רמות, ושביל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה